Uczenie przez działanie
Treść
Zgodnie z zasadą Konfucjusza „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi zrobić, a zrozumiem” uważamy, że najlepszą szkołą jest doświadczenie czyli uczenie przez działanie :)
Uczniowie klasy VII na lekcji chemii doświadczalnie poznawali właściwości powietrza i jego składników.
Uczniowie dzięki realizacji projektu edukacyjnego Zwykłe niezwykłe powietrze:
samodzielnie pozyskiwali i przetwarzali informacje z różnorodnych źródeł z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych. Kształtowali nawyk krytycznej oceny informacji.
projektowali i przeprowadzali proste doświadczenia chemiczne.
interpretowali wyniki doświadczeń chemicznych i formułowali wnioski na podstawie dokonanych obserwacji.
wykorzystali zdobytą wiedzę do identyfikowania i rozwiązywania problemów.
kreowali postawę odkrywcy i badacza.
popularyzowali wiedzę, przedstawiając ją w atrakcyjnej formie.
rozwijali umiejętność pracy w grupie.
kształtowali umiejętność prezentacji.
Siódmoklasiści nie mogą się doczekać realizacji kolejnego projektu z zakresu chemii.