Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Wycieczka 2-dniowa do Sandomierza i Kazimierza

Treść

W dniach 2-3 października uczniowie klas 1-3 wzięli udział w 2-dniowej wycieczce do Baranowa Sandomierskiego, Sandomierza i Kazimierza Dolnego.
W pierwszym dniu wycieczki uczestnicy zwiedzali jeden z najpiękniejszych polskich zamków znajdujący się w Baranowie Sandomierskim. W trakcie pobytu na zamku uczniowie zobaczyli m.in. piękny, dopracowany w każdym szczególe ogród, różnorodne rozwiązania architektoniczne m.in. krużganki, kopuły, maszkarony oraz liczne dzieła malarskie w tym portrety polskich władców i pejzaże miast włoskich. Na uwagę zasługuje również wyeksponowana na zamku kolekcja porcelany produkowanej w pobliskim Ćmielowie. Kolejnym punktem wycieczki w pierwszym dniu był Sandomierz. Pani przewodnik pokazała nam wszystkie najważniejsze zakątki miasta: ratusz, rynek, ucho igielne, bramy wjazdowe do miasta, fragmenty murów obronnych a także miejsca, w których kręcone były sceny do serialu Ojciec Mateusz. Przeszliśmy również trasą podziemną i odwiedziliśmy zbrojownię. Po długiej wędrówce po mieście udaliśmy się na obiadokolację i odpoczynek do hotelu zlokalizowanego w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Drugiego dnia wycieczki po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę do Kazimierza Dolnego. Pierwszą atrakcją był rejs statkiem po Wiśle oraz  spacer wzdłuż linii brzegowej największej rzeki w Polsce. Po godzinnym pobycie nad wodą udaliśmy się w kierunku wznoszących się nad miastem budowli - ruiny zamku obronnego i baszta zamkowa. Idąc minęliśmy kazimierski rynek, gdzie dowiedzieliśmy się dlaczego kogucik jest symbolem miasta. Po zakupieniu pamiątek i degustacji obiadu nadszedł czas na udanie się w drogę powrotną do szkoły. Zmęczeni, ale pełni wrażeń i nowej wiedzy wróciliśmy do Olszany w późnych godzinach wieczornych.