Przejdź do treści
S1_1140_356
S2_1140_356
S3_1140_356
S4_1140_356
Przejdź do stopki

Moduł WODA na kółku biologicznym

Treść

Uczniowie klasy VI rozpoczęli  na kółku biologicznym cykl zajęć z modułem WODA - specjalnie przygotowanym autorskim zestawem edukacyjnym wraz z systemem przechowywania oraz narzędziami wspomagającymi proces edukacyjny.

Na pierwszych zajęciach z cyklu uczniowie zbadali proces pobierania wody w liściach kapusty pekińskiej. Dowiedzieli się o zjawisku kapilarności i jego znaczeniu. Zajęcia były głęboko angażujące z wykorzystaniem metody badawczej. Pracując w ten sposób, uczniowie wykonują na lekcjach ciekawe doświadczenia nawiązujące do życia codziennego, dzięki czemu rozwijają zainteresowanie naukami przyrodniczymi, ścisłymi i techniką.

Zaproponowane metody badawcze, inspirowane sposobem pracy naukowców (badaczy), mają charakter aktywizujący i angażujący. Poznawanie świata powinno się odbywać nie tylko za pomocą podręcznika czy wykładu, lecz również poprzez zadawanie pytań, stawianie i testowanie hipotez, wyciąganie wniosków. Proces uczenia się będzie wówczas procesem zdobywania wiedzy, a także rozwijania kompetencji twórczego, a zarazem krytycznego poszukiwania odpowiedzi – umiejętności niezbędnych w XXI wieku.

76860